czwartek, 30 maja 2019

Bukowiec - Königsbach - Cmentarz ewangelicki - Sylwia Wacker - Michael Voigt - Wizyta - cz.1

     Co za urodzaj! - wczoraj pożegnałem rodzinę Carmen Beret, dzisiaj pojawili się w Bukowcu Sylwia i Michael! Niesamowity zbieg okoliczności!
     Po dzisiejszej Sesji Rady Gminy w Urzędzie Gminy Brójce, nie przypuszczałem, że zmuszony będę do ponownej wizyty w Brójcach. Zadzwonił do mnie Wójt, że ma gości z Niemiec. Ich rodzice urodzili się w Bukowcu przed 2 wojną światową, przyjechali po raz pierwszy w te strony i chcieli odwiedzić miejsca, gdzie mieszkały ich rodziny do 1945 roku.
     Chcieli zarazem zrobić prezent mamie Sylwii, Ruth Wacker, która 1 czerwca będzie świętowała swoje 83 urodziny! Ich relacja z odwiedzin w Bukowcu z pewnością sprawi jej wielką frajdę. Sama niestety nie mogła przyjechać ze względu na stan zdrowia.
     Dwa razy nikt nie musiał mnie zapraszać, w przeciągu 10 minut podjechaliśmy z moją Elą do Gminy i przejęliśmy gości. Pokazaliśmy Bukowiec jakiego nie znali, miejsce gdzie był kościół, kilka starych drewnianych domów które pamiętały dawne czasy. Oczywiście głównym punktem wycieczki był cmentarz, na którym odnaleźli groby swoich bliskich:, rodziny Wacker, Voigt, Ohmenzetter. Byli pod wrażeniem obecnego stanu cmentarza, gdyż z opowiadań osób które w latach dziewięćdziesiątych odwiedzali Bukowiec, przygotowani byli na widok mocno zaniedbanego cmentarza.
     Zaprosiliśmy jak zwykle gości na ciasto i kawę, po ponad dwóch godzinach wspomnień i możliwości z mojej strony zeskanowania bardzo ciekawych zdjęć i spisów mieszkańców z lat 40-tych ubiegłego wieku, pożegnaliśmy Sylwię i Michaela. Obiecali, że wrócą w przyszłym roku z nowymi zdjęciami i materiałami! Do miłego zobaczenia w takim razie!
     W następnych częściach zaprezentuję skan zdjęć i wykazy mieszkańców Bukowca!

                                                  Przed dawną szkołą w Bukowcu.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz