piątek, 16 czerwca 2017

Kotliny - Dalków - Kurowice - Jan Maślanka - Odpust - Stroje ludowe - cz.1

W ubiegły poniedziałek byłem uczestnikiem wyjazdu do Uniejowa z Kołem Seniorów na termy. Od dość dawna znałem Bożenę Kaczmarzyk z Rokicin. Na basenie, Bożenka opowiedziała mi o ciekawym mieszkańcu Kotlin, Janie Maślance. Pan Jan mieszka bardzo blisko spalonego młyna. Przez ostatnie dni młyn jest numerem jeden na moim blogu. Jak tylko dostałem numer telefonu, skontaktowałem się i natychmiast pojechałem do Kotlin.
Przesympatyczny, starszy pan, urodzony w 1932 roku w Dalkowie. Rozmawialiśmy o wszystkim, to była pierwsza nasza rozmowa, bardzo luźna. Dlatego nie będę w szczegółach przedstawiać opowieści pana Jana, przyjedzie na to czas. W związku z tym, że w przyszłym tygodniu odbędzie się Odpust w Kurowicach, chcę przedstawić dwa zdjęcia, które między innymi wypożyczył mi pan Jan. Jest na nich jego żona Eugenia Klejman, jeszcze przed ślubem. Pan Jan i Egenia pobrali się 25 listopada 1951 roku. Po ślubie zamieszkali w Kotlinach, pani Eugenia zmarła w ubiegłym roku, spoczywa na cmentarzu w Kurowicach.
Przepiękne zdjęcia warte zamieszczenia!

                                     Od lewej: Sapała Zofia i Klejman Eugenia - Kurowice


                         Od lewej: Klepacz Wiesia?, Sapała Jan i Klejman Eugenia w dniu 6.VIII.1950 r.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz