poniedziałek, 3 września 2018

Czarnocin - Wolbórka - Stacja kolejowa - Okupacja - Ireneusz Staniaszek - Prażki - cz.1


   Nieznana historia jednego z 7 zdjęć które otrzymałem dzisiaj z rąk pana Grzegorza Krawczyka z Prażek gmina Będków. Wczoraj napisał do mnie na Facebooku pan Grzegorz, że ma ciekawe zdjęcia z okresu okupacji pokazujące między innymi stację kolejową w Czarnocinie (trasa Rokiciny - Piotrków). Wyboru nie miałem, choć czasu jak na lekarstwo, umówiliśmy się w Prażkach na moście, obok domu Władysława Reymonta. To było moje pierwsze spotkanie z panem Grzegorzem, myślę, że nie ostatnie. Zdjęcia otrzymał od pana Ireneusza Staniaszka, podobno jest ich więcej, piękna perspektywa. Nadzieja na wywiad z sędziwym panem Ireneuszem. Dzisiaj prezentuję pierwsze zdjęcia, w szczególności to pierwsze. Zrobione zostało na stacji Czarnocin, prawdopodobnie w 1941 roku. Ten trzymający butelkę przy ustach to ojciec Ireneusza, nieżyjący Wacław Staniaszek. Inne osoby na zdjęciu są nieznane.
Wracając do stacji Czarnocin, opisywałem dość dokładnie jej historię. Na dole zamieszczam zdjęcie budynku tej stacji. sam budynek drewniany jest obecnie w Skansenie Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim. Moje bardzo krytyczne uwagi w tym temacie poruszałem wcześniej, chociażby pod :

Historia nieznana: Wolbórka - Stacja kolejowa - Czarnocin - Będków ...

historia-nieznana.blogspot.com/2015/12/wolborka-stacja-kolejowa-czarnocin.html
To zdjęcie pochodzi także ze zbioru pana Ireneusza. 

.
*
Czarnocinwieś w Polsce położona w województwie łódzkim, w powiecie piotrkowskim,
w gminie Czarnocin. Wieś biskupstwa włocławskiego w powiecie piotrkowskim
 województwa sieradzkiego w końcu XVI wieku[1]. W latach 1975–1998 miejscowość
administracyjnie należała do województwa piotrkowskiego.

* Materiał pochodzi z 

Czarnocin (województwo łódzkie) – Wikipedia, wolna encyklopedia

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czarnocin_(województwo_łódzkie)

  










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz