piątek, 26 kwietnia 2019

Szkoła - Józefów - Gmina Brójce - Ratowanie zabytku - cz.1

    Długo nie pisałem o szkole w Józefowie, gmina Brójce. Moja walka o zabezpieczenie budynku przed dalszą dewastacją zarówno ze strony natury jak i przygodnych "mieszkańców", którzy załatwiali swoje potrzeby fizjologiczne w pomieszczeniach budynku, nie przyniosła efektów.... Także "złomiarze" wyczyścili cały budynek z kabli elektrycznych, czy też elementów metalowych..        Pozostały setki butelek i puszek po używkach, także poniszczone kanapy i inny sprzęt... Sam budynek jest w fatalnym stanie, w 50% zniszczony dach, większość stropów zawalonych, ściany w nie lepszym stanie.. Taki stan budynku opisuję po mojej wczorajszej wizycie, na zaproszenie przez nowego właściciela, pana Michała.
     Wielki szacunek za ogrom pracy, (w tak krótkim czasie), jaką pan Michał wykonał z najbliższą rodziną. Olbrzymi teren został wyczyszczony, zostały wycięte krzaki, spakowane śmieci. Pan Michał otrzymuje obecnie zapytania, czy całość jest do sprzedania....
     Wielki ciężar spadł mi z serca, od kilkunastu lat przejeżdżając obok tego zabytku, nie mogłem się pogodzić, że ludzie odpowiedzialni za gminny majątek nie zrobili nic, aby nie ulegał on dalszej dewastacji, co za tym idzie spadku wartości, bo budynek i działka od wielu lat były przeznaczone do sprzedaży...
     Zadeklarowałem wspólnie z sołtysem Bukowca, że pomożemy w usunięciu wielkogabarytowych przedmiotów zalegających na terenie byłej szkoły. Pan Michał obiecał mi udostępnienie dokumentów jakie znalazł w łódzkim archiwum.
     Teraz prezentuję tablice, jaki znalazł pod śmieciami, piękna pamiątka z historii tej szkoły!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz