wtorek, 2 kwietnia 2019

1 pułk piechoty Legionów - Szokalski - Oflag - 2 wojna światowa - Radomsko - Gidle

   Wiadomość e-mailową tej treści otrzymałem od Pani Krystyny Szokalskiej:

Dzien doby Pan Andrzej Braun
Mój ojciec Jaromir Kazimierz Szokalski był w Oflagu IIB i IID podczas całej wojny. Czytałam mały fragment, który zobaczylam na twoim blogu o doświadczeniu. Ale nie wszystko. Mój ojciec nigdy o tym nie mówił. Zmarł w Australii w 1969 roku. Czy Pan mogl  narzucić mi informacje o życiu w Oflagu? Nie wiedziałam, że II D byl w dwóch sekcjach. Po prostu szukam pomocy, którą możesz mi dać.
Na inny temat mój dziadek, Antoni Szokalski, był „referentem” w Radomsku i Gidle aż do jego śmierci w 1927 roku, nie mogę też znaleźć o nim żadnych informacji. Jakieś sugestie ? Byłam w Radomsku i Piotrkowie, ale bez powodzenia.

Przepraszam, że moje polskie umiejętności językowe nie są zbyt dobre. Dziękuję

Pozdrawiam.
Krystyna Szokalska

                                 Wikipedia: Odznaka 1 pułku piechoty Legionów

Tak, wspomniałem na moim blogu o Oflagu IIB i IID z życiorysu Feliksa Przyłubskiego:

Historia nieznana: Feliks Przyłubski - Radomsko - Piotrków - Wojna ...


historia-nieznana.blogspot.com/2019/01/feliks-przyubski-radomsko-piotrkow_23.html


Jest mi niezwykle miło, że Pani Krystyna napisała do mnie, niestety, nie jestem w stanie udzielić dodatkowych informacji. Prośba do czytelników o pomoc, być może ktoś może dodać coś ciekawego w tym temacie. Także informacje dotyczące rodziny Szokalskich z terenu radomska, czy też Gidle.
Na Wikipedii można znaleźć informacje o dowódcy plutonu  Jaromirze Kazimierzu Szokalskim (ur.1915 - zm.1969):



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz