sobota, 11 kwietnia 2020

Bronowice - Brzeziny - Łódź - Ochronka - Pocztówka - 1908

    Przeglądając moje kartony ze świątecznymi kartkami i pocztówkami znalazłem pocztówkę datowaną na 27.7.1908 roku. Zainteresowała mnie, gdyż pochodzi z bliskich mi stron.
Oto treść:
 Łódź 8.VII.1908

                                                                                                              Wielmożny
                                                                                                              K. Kielman
                                                                                                              w Bronowicach
                                                                                                              St. Brzeziny
                                                                                              dla p. Janiny Aniołowiczowej?
                                                                         
Kochana Jano. Chociaż żeśmy jeszcze odpowiedzi na ostatnią kartkę nie otrzymali, spieszę do Ciebie napisać, bo nie wiem co tam słychać. U nas jak dotąd jeszcze nic nowego, dlaczego nie wiem. Franiu zupełnie zdrów, ale ja to teraz czuję różne przyległości. Jakże tam matusia, czy dobrze wygląda, tak bym rada pojechać do Michałowa, choć na imieniny, ale nie wiem czy się uda. Jeżeli ja bym nie pojechała, to będzie Franek. całuję Cię serdecznie.
                                                                                                      Alina i Franek
P.s. Jakże tam będzie z lekcjami w Ochronce?
Ukłony dla pani Zofii.

Tekst jak tekst, zainteresowało mnie zdanie: "Jakże tam będzie z lekcjami w Ochronce".
Może znajdzie się ktoś kto jest w stanie pomóc? - czy Ochronka była w Bronowicach?
Wikipedia:
Bronowice – wieś w Polsce położona w województwie łódzkim, w powiecie brzezińskim, w gminie Brzeziny.
Wieś szlachecka położona była w drugiej połowie XVI wieku w powiecie rawskim ziemi rawskiej województwa rawskiegoW latach 1975–1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa skierniewickiego.
Przez miejscowość przepływa rzeka Mroga, dopływ Bzury.
W Bronowicach urodził się Ludwik Lemański, powstaniec listopadowy, podporucznik w 5 Pułku Piechoty Liniowej, przemysłowiec.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz