czwartek, 2 kwietnia 2020

Ober-Langenbielau - Bielawa - Karton Foto - Fotograf Edmond Rogeri - Cmentarz ewangelicki





    Wczoraj otrzymałem bardzo ciekawą wiadomość na Facebooku od Pana Józefa Banacha. Dobry rok temu pisałem o Karpinie w gminie Brójce, chodziło mi dokładnie o historię młyna, który istniał jeszcze po zakończeniu 2 Wojny Światowej. Pan Józef wniósł bardzo ciekawe wątki dotyczące tego tematu (rozwinę ten temat w najbliższym czasie). Jednak obecnie chcę zaprezentować zdjęcia na kartonie, których autorem jest Edmond Rogeri fotograf, wydawca kartek (pocztówek) Langenbielau, obecnie Bielawa. Otóż Pan Józef urodził się właśnie w Bielawie, zainteresowało to mnie, gdyż dobrze pamiętam, że przed wielu laty w sklepie z antykami w Brunszwiku, kupiłem kilka zdjęć z tej miejscowości. Sama nazwa została mi w pamięci ze względu na długą nazwę i ciekawe niemieckie nazewnictwo! Pogrzebałem w przepastnym kartonie i znalazłem 6 zdjęć, które chcę zaprezentować. W między czasie Pan Józef przysłał mi ciekawego linka odnoszącego się do Edmonda Rogeri. Poniżej zamieszczam ciekawe informacje nie tylko o fotografie, lecz także o cmentarzu ewangelickim (a ten temat w szczególności mnie interesuje!). Zapraszam! 

 https://polska-org.pl/734259,foto.html?idEntity=559126  .










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz