niedziela, 5 kwietnia 2020

Ignacy Skupiński - Piotrków Trybunalski - Strażak - Stolarz - Wspomnienia - cz.1


  Nie tak dawno (miesiąc przed pandemią), siedząc sobie przy kominku, popijając swojską cytrynówkę, zapytałem mojego kumpla Tolka, mieszańca Łodzi, czy nie posiada zdjęć, które mógłbym wstawić na Facebooku, czy też na moim blogu.
- Coś się powinno znaleźć, enigmatycznie odpowiedział Tolek
- Rodzina ze strony mojej mamy wywodzi się z Piotrkowa, dziadek miał Zakład Stolarski,
  produkował trumny.
  Dodał także, że babcia była nauczycielką w tym że Piotrkowie, wiedziałem, że go mam!
Pracowity Tolek, na przymusowym "urlopie" pogrzebał w swoich archiwach i znalazł wspaniałe według mojej oceny zdjęcia i dokumenty! Przesłał mi je drogą elektroniczną, troszeczkę nad nimi popracowałem i zamieszczam pierwsze z nich.
Na tym zdjęciu jest dziadek Ignacy Skupiński. Informacji o nim od Tolka nie uzyskałem zbyt dużo. Mało kogo dawniej interesowały losy dziadków, pradziadków, na szczęście, w dobie internetu, te tematy są popularne, coraz więcej osób szuka swoich przodków. Myślę, że Tolek popyta dalszej swojej rodziny, nowe informacje posypią się jak z rogu obfitości.
   Dodam jeszcze, że Ignacy Skupiński mieszkał w Piotrkowie przy ulicy Próchnika 7/9. Swój Zakład Stolarski miał w okresie międzywojennym, przez całą okupację, także po wojnie.
Był także komendantem OSP w Piotrkowie.
   Liczę na to, że być może ktoś z czytelników pomoże w szerszym opisie tej rodziny, w następnej części zamieszczę świadectwa szkolne, żony Ignacego, Janiny, nauczycielki w okresie międzywojennym w szkole w Dąbiu nad Nerem.



                      Ignacy Skupiński, komendant Ochotniczej Straży Pożarnej w Piotrkowie, z
                      lewej strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz