poniedziałek, 5 września 2016

Justynów - Gmina Andrespol - Cmentarz ewangelicki

Słyszałem dość dużo o tym cmentarzu w Justynowie. Leży zaledwie 5 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, wczoraj zdecydowałem się na wspólne odwiedziny z moją żoną. Do bramy cmentarza prowadzi mała nieoznaczona uliczka, trzeba w nią skręcić na wysokości ulicy Łódzkiej nr.10.

                                     Wejście na cmentarz ewangelicki w Justynowie.

Staram się nie krytykować zbytnio osób, które zajmują się zabezpieczeniem, renowacją cmentarzy. Jak się orientuję, ten teren jest własnością prywatną, z pewnością nie jest obiektem zabytkowym. Trudno mi zrozumieć, że można tak ekstremalnie złamać godność tego cmentarza... Nie mam nic przeciwko wszelkiego rodzaju pomnikom, okolicznościowym płytom, jednak umieszczanie ich wśród starych grobów wydaje się przegięciem. Jest to rodzaj "kolorowych jarmarków", gust właściciela jest, jaki jest.. Wielkim plusem jest, że cmentarz jest zabezpieczony, mur cmentarny, obie bramy w dobrym stanie, trudno jednak odczytać napisy na nagrobkach. Zapraszam przygodnych turystów do jego odwiedzenia.

    To tylko część płyt, pomników poświęconych Papieżowi J.P.II, katastrofie smoleńskiej, Katyniowi.

                      




             Aleja po środku tego małego cmentarza, teren zadbany, zachowany w czystości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz