piątek, 19 stycznia 2018

Bukowiec - Königsbach - Mittelpolen.de - Erich Kühler - Korespondencja

Miła informacja dotarła do mnie w nowym 2018 roku. Poprzez www.mittelpolen.de napisał do mnie były mieszkaniec Bukowca, Erich Kühler. Ponad roku temu także pisał do mnie, nawet przeprowadziliśmy telefoniczną rozmowę... , nawaliłem, nie odezwałem się, bardzo przepraszam mojego kolegę!
Pisemna wiadomość dotarła do mnie 8.1.2017 roku o treści ze zdjęciem:
Cześć Andreas!
Życzę Tobie pięknej niedzieli!
Tutaj jest zdjęcie mojego domu, w którym się urodziłem. Z podwórka, w stronę ul.Rokicińskiej 713.
Moi rodzice, zimą 1943-44 roku.
Wiele życzeń ze Szwabii*
Erich



http://www.mittelpolen.de/irm/index.php/forum/4-ahnenforschung/12075-koenigsbach-bukowiec-deutscher-volksverband-1938?start=12#32561
Hallo Andrzje,
Nach einen ganzen Jahr möchte ich mich bei dir einmal melden.
email mit Javascprit kann ich leider nicht einrichten.
Habe einige Sachen aus Königsbach gesammelt.
Bilder, Erinnerungen an die Zeit vor und nach dem Krieg.
Video vom Besuch Mai 1994.
Kann ich diese Unterlagen per Post schicken?
Viele Grüße bis bald Erich
 
Cześć Andrzej
Po ponad roku ponownie się z tobą kontaktuję.Niestety nie mogę połączyć się za pomocą e-mailową przy pomocy metodą InitCprit.
Zebrałem sporo materiału na temat Bukowca. Zdjęcia, wspomnienia z czasów wojny i po jej zakończeniu.Także film video z wizyty w Bukowcu w maju 1994 roku.
Czy mogę wysłać te dokumenty pocztą?
Pozdrawiam, do zobaczenia wkrótce
Erich Kühler
Tego samego dnia pan Kirsch napisał (poniżej)prośbę o udostępnienie tych materiałów bezpośrednio u Ericha... Troszeczkę po gangstersku się zachował.. Faktycznie został przyjęty gościnnie w moim domu w Bukowcu w 2017 roku,obwiozłem go po pobliskich cmentarzach ewangelickich i miejscach gdzie były kościoły. Nie odezwał się od tej pory, słuch po nim zaginął. Teraz się odezwał, pomijając moją osobę, nie jest to zbyt oki Volker... 
 
Hallo Herr Kühler,
meine Familie väterlicherseits stammt aus Königsbach.
Mein Vater Heinz Kirsch ist Sohn von Emil und Olga Kirsch (geb. Frank; ihre Mutter war Magdalena Frank geb. Wacker).
Ich kenne auch Andrzej, den ich im September 2017 in Andrespol kennenlernte.
Mich interessieren sehr Ihre gesammelten Erinnerungen und Fotos aus Königsbach. Wissen Sie vielleicht auch mehr über den Deutschen Volksverband und auch über die Ermordung der 14 Polen in Wiskitno, nachdem der Polizist Wacker einige Polen beim "Schwarzschlachten" entdeckte? Ich besitze die Schilderung der Ereignisse durch eine polnische Zeitzeugin. Es wird doch Zeit, dass auch diese Dinge ans Tageslicht kommen und aus Sicht von weiteren Zeitzeugen geschildert werden. Es würde mich sehr freuen, wenn Sie mir antworten.
Beste Grüße
Volker Kirsch
 
Witaj, Panie Kühler ,
moja rodzina ze strony ojca pochodzi z Bukowca - Königsbach.
Mój ojciec Heinz Kirsch był synem Emila i Olgi Kirsch (z domu Frank, jej matką była Magdalena Frank z domu Wacker).
Znam też Andrzeja, którego spotkałem we wrześniu 2017 roku w Andrespolu.
Jestem bardzo zainteresowany twoimi zebranymi wspomnieniami i zdjęciami z Königsbach. Czy wiesz też więcej o stowarzyszeniu niemieckim, a także o morderstwie 14 Polaków w Wiskitnie, po tym jak policjant Wacker złapał kilku Polaków podczas "czarnej rzezi"? Mam opis wydarzeń od polskiego naocznego świadka. Najwyższy czas, aby te rzeczy wyszły na jaw i zostały opisane z perspektywy innych współczesnych świadków. Byłbym bardzo szczęśliwy, gdybyś mi odpowiedział.
Pozdrawiam
Volker Kirsch 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz