czwartek, 8 lutego 2018

Będków na starej fotografii - Konewka - Pachniewicz - Rzepecki - cz.1

Od pewnego czasu odwiedzam Darka Konewkę mieszkającego w Będkowie. Jest to bliska rodzina, bliższy kontakt nawiązałem dopiero kilka lat temu. Jego mama Irena sprezentowała mi rewelacyjne zdjęcia rodziny Mantajów (opisuję na moim blogu). Niestety, w 2016 roku Irenka odeszła na zawsze, wielka strata. To dzięki niej mam teraz możliwość oglądania wspaniałych zdjęć które skrzętnie wkładała do albumów. Niestety, większość z nich jest nie opisana.., Darek jak może rozpoznaje poszczególne osoby. Ważne, ze te zdjęcia przetrwały, od kilku tygodni wstawiam je na Facebooku pod: Towarzystwo przyjaciół ziemi będkowskiej. Sporo pomagają mi właśnie oglądający tę stronę, komentują, podają nazwiska bohaterów ze zdjęć! To bardzo ważne, te anonimowe zdjęcia ożywają, dla oglądających także powrót do swoich bliskich, znajomych i przyjaciół. W kilku częściach będę zamieszczać te zdjęcia. Myślę, ze będę mógł prezentować też inne, gdyż jest spory odzew nie tylko mieszkańców samego Będkowa!
 W przypadku tych pięknych zdjęć na kartonie, bardzo mi pomógł niezastąpiony archiwista-historyk: Andrzej Nitek! Dziękuję Andrzejku! Na zdjęciach są pradziadkowie właściciela zdjęć: Darka Konewki.


Komentarz Andrzeja na Facebooku: Andrzej Nitek Rzepecka Marianna z domu Dynowska, córka Wawrzyńca i Katarzyny Kędzierskiej, ur. 1871 r. w Będkowie


Tak samo Andrzej: Andrzej Nitek Rzepecki Władysław, syn Marcina i Józefy Rzepeckiej, ur. 1867 r. w Rzepkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz