niedziela, 19 lutego 2017

Łódź - Policja carska - Zabory - Tajne - 1910-11 - cz.2

Wczoraj otrzymałem wiadomość mailową dotyczącą materiału , który umieściłem na moim blogu w listopadzie 2016 roku.
Oto jego treść:
Nowy komentarz do posta "Łódź - Policja carska - Zabory - Tajne - 1910-11"

"Ja mogłem powalczyć z drukowaną cyrylicą, ale nie podjąłbym się odczytać ręcznie pisanej. Podlinkowałem znajomemu, który jest bardziej gramotny i oto co mi napisał:

"Pierwszy skan to ponaglenie policmajstra miasta Łodzi do podwładnych o dostarczenie wiadomości o osobach zajmujących się sprzedażą kuponów na jakąś loterię.

4 i 5 skan od góry dotyczy polecenia policmajstra dla posterunkowego odnośnie przedstawienia opinii o tym kandydacie na stróża. Na 5-tym skanie jest odpowiedź że "prowadzi się on dobrze" i nie był karany." 

Liczyłem, że są to tajne doniesienia-raporty jednego ze szpicli carskich. Wyszło coś innego, dziękuję serdecznie obu panom, dokument, jest dokumentem, historią dawnej Łodzi.
Posiadam spory pakiecik tych dokumentów, dzisiaj zamieszczam następną cześć.



                                                       Dokument 4-ro stronicowy.

                                                     Dokument 3 stronicowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz