czwartek, 9 lutego 2017

Rodzina Moll - Tadeusz - Maria - Jan - Kowalewo Pomorskie - Inowrocław - Transplantacja serca - część 2.

Dalszy ciąg życiorysu Marii Moll:
.." Studia farmaceutyczne rozpoczęłam w 1932 roku, na Oddziale Farmaceutycznym przy Uniwersytecie Poznańskim. Dyplom magistra farmacji otrzymałam w 1936 r*. W 1937 r. rozpoczęłam pracę naukową w zakładzie Chemii Farmaceutycznej pod kierunkiem Prof. Achmatowicza w Uniwersytecie Warszawskim, jako asystentka wolontariuszka. Pracowałam tam nad przeróbką i uwodornieniem strychniny, wyodrębnieniem alkaloidów skrzypu polnego i grzybienia żółtego. Ostatnia praca została ogłoszona w Roczniku Chemii/ lipiec 1939 roku. Wojna przerwała mi dalszą pracę naukową. W grudniu 1939 r. wysiedlona zostałam z rodziną do Starachowic/woj.kieleckie, gdzie pracowałam jako kasjerka w konsumie fabrycznym. Od 1 stycznia 1941 r. zaczęłam pracować w aptece Łagodzińskiego w Radomiu. Po oswobodzeniu wróciłam do Inowrocławia i rozpoczęłam pracę w Aptece pod Lwem , gdzie dotąd jestem zatrudniona. W 1946 r. brałam udział w zorganizowaniu Sekcji Farmaceutycznej Służby Zdrowia, po której zorganizowaniu pracowałam tam jako członek Zarządu. Należę do Stronnictwa demokratycznego, gdzie jestem członkiem Zarządu Koła Miejskiego. Od listopada 1949 r. pracuję jako stypendystka w Ministerstwie Zdrowia w Zakładzie Technologii Chemicznej Środków Leczniczych  Wydziału Farmaceutycznego  U.M.C. spełniając funkcje asystentki..."

                                           Mocno zniszczony dokument - życiorys Marii Moll.

        Dyplom magistra farmacji, który otrzymała Maria Moll 16 grudnia 1936 roku (oryginał)*.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz