czwartek, 16 listopada 2023

Łódź ul. Kilińskiego 50 - Korespondencja - Austria - Ebay USA - 1946

 Aukcja Ebay-USA. Ten list wystawiono na licytację. Powojenna zawierucha, poszukiwania, pytania o członków rodzin przejawiają się często w wielu listach, które mam w swoich archiwach. Autorka listu mieszkała u rodziny Kasprzaków w Łodzi przy ul. Kilińskiego 50.


                            Kamienica przy ul. Kilińskiego 50 - Źródło: MIASTOGRAF.








Łódź 18.11,46

Kochana Mamusiu dawno nie otrzymałam od Ciebie wiadomości. Ostatnio napisałam do Ciebie list polecony, otrzymałaś go czy nie?  Kochana Mamusiu, jestem zdrowa i pracuję jak młoda dziewczyna miej cierpliwość i zabierz swoje zmartwienia z serca od córki, jesteśmy tylko gośćmi na ziemi wszyscy musimy żyć. Synowa jest w Mödlig, ale gdzie jest Rudi?
Kochana Mamo, mam nadzieję, że zobaczymy się jeszcze we Lwowie, jeśli Bóg dopomoże. Dzięki Bogu jeszcze nie byłam głodna, jestem spokojna. Kiedy otrzymasz mój list, nadejdzie Boże Narodzenie i bardzo je kocham. Mamusiu, odpisz mi zaraz i jedno jest dla mnie dobre, mam siostrę w sąsiedztwie i mogę ją codziennie odwiedzać. Życzę wam Wesołych Świąt i błogosławionego Nowego Roku.

Gorące pozdrowienia i pocałunki od Lisy Kraus. Najlepsze życzenia dla Karoli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz