czwartek, 13 października 2016

Bukowiec - Königsbach - Cmentarz ewangelicki - Grupa Łódź - Sprzątanie - cd.

Żegnając członków  STOWARZYSZENIA EKSPLORACYJNO-HISTORYCZNEGO "GRUPA ŁÓDŹ", dwa tygodnie temu, otrzymałem obietnicę powrotu na bukowski cmentarz 15 października ! W dniu dzisiejszym, otrzymałem potwierdzenie ze strony Tomka Klepacza. Bardzo się cieszę, gdyż na Facebooku poprosiłem mieszkańców Gminy Brójce o przyjście w tym dniu i wspólne sprzątanie.
Trudno mi w tej chwili stwierdzić ilu z nich zaszczyci cmentarz swoją obecnością. Przygotowuję się do tego dnia intensywnie, mam zapewnienie ze strony właściciela INTAPU, pana M.Tobika, że udostępni nam taczki, szpadle, grabie i inny sprzęt. Dzisiaj wspólnie z Krzysiem Comporkiem byliśmy na miejscu i ustalaliśmy harmonogram prac, zrobiliśmy lekkie sprzątanie, liczyłem że to koniec na dzisiaj. Tego nie da się zrobić, Krzysiu nie byłby sobą gdyby na tym poprzestał ! Oczyścił dwie ramy grobowe, jedna z nich jest szczególnie ciekawa. Spoczywa w niej trójka rodzeństwa, nagrobek jest mocno uszkodzony. Liczymy, że w sobotę po dokładniejszym oczyszczeniu okolicy grobu, odnajdzie się reszta.


Na nagrobku:
1. Ela (nie mam pewności) Wollizt ur. 12 marca 1899, zm. 8 stycznia 1901 roku.
2. Olga Wollizt, ur. 26. lipca 1900 - zm. 10 stycznia 1901 roku.
3. Theodor Wollitz, ur. 16 marca 1904 - zm. 7 czerwca 1904 roku.

Zamieszczam trzy zdjęcia cmentarza w jesiennej szacie, w sobotę nastąpi z pewnością zmiana, te miejsca będą inaczej wyglądać!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz