poniedziałek, 10 października 2016

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej - Prezydent Cynarski - Łódź - Szkoła - 1924-25 !

Pojechałem w dniu dzisiejszym do Łodzi w całkiem innej sprawie. Wracając "zahaczyłem" o Skup Makulatury, to co znalazłem w kontenerze z makulaturą sprawiło mi wielką radość, a jednocześnie smutek... Wśród gazet i papierowych śmieci, w większości zamoczonych, leżała KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z  1925 roku !!!




Dziwne skojarzenia nasunęły mi się na myśl, że, być może jest to forma protestu, że naszą Konstytucję się nie szanuje, chce się ją zmieniać...

 Wybrałem z tekstu ten wycinek, myślę jednak, że bardzo ważny i aktualny w obecnej sytuacji....

Dla mnie jest to ŚWIĘTY GRAAL - BIAŁY KRUK, ta broszura zajmie godne miejsce w biblioteczce mojego syna!




Jest to III Wydanie Konstytucji, dodatkowej wartości dodaje wkładka z faksymile podpisów Prezydenta Miasta Łodzi Mariana Cynarskiego* i Przewodniczącego Wydziału Oświaty Zygmunta Hajkowskiego.


Miałem wielkie szczęście, że akurat w tym właśnie momencie byłem w tym miejscu, dziękuję przeznaczeniu!

* - Marian Cynarski, był II Prezydentem Łodzi II Rzeczpospolitej ( 24 lipca 1923 -14 kwietnia 1927), brutalnie zamordowany przez bezrobotnego brukarza z Łodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz