niedziela, 9 października 2016

H.Świetlicki - Legiony Polskie - Zambrów - Małkinia - Poczta Polowa - Pabianice - 1917 !

Bardzo ciekawa Karta Polowa Legionów. Jak zwykle osoba Henryka Świetlickiego w roli głównej. Jest on autorem tej korespondencji, dużo pocztówek pokazywałem we wcześniejszym materiale. Wiedziałem, że jego wnuczek (Rysiu Świetlicki)w dniu dzisiejszym odwiedzi odwiedzi Bukowiec, więc poprosiłem o kilka następnych pozycji do skanowania. Jest to przebogata korespondencja, szczęśliwie zachowana z zawieruch wojennych, jestem szczęśliwy i wyróżniony, że mogę dotykać te dokumenty i je na moim blogu zamieszczać! Dokładniejsze informacje dotyczące H.Świetlickiego, także tego okresu, znajdą Państwo we wcześniejszych odcinkach.



Korespondencja z 14 czerwca 1917- Zambrów. Adresat: Podoficer Henryk Świetlicki - Kurs Wyćwiczenia 6 p.p. W.P. II baon 7 komp. - Warszawa 2 - Małkin.

Kochany Mieciu (brat) !
Zambrów 14.6.1917.
Pisałem już do domu dwie kartki i nie mam żadnej odpowiedzi. Ciekawym bardzo co u Was słychać, czy wszyscy są zdrowi i jak Wam się powodzi. U mnie wszystko po staremu. Jesteśmy obecnie w Zambrowie pod Łomżą w obozie ćwiczebnym. Proszę Cię kochany Mieciu odpisz mi jak najprędzej. Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich krewnych, znajomych.
Kochający cię brat  Henryk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz