sobota, 22 października 2016

Bukowiec - Königsbach - Kościół ewangelicki - Nowe zdjęcia !!!

Moje częste wizyty w Szkole, w Bukowcu, dotyczące przygotowań do Marszu Niepodległości w dniu 11 listopada, owocują nowymi materiałami, do których wcześniej nie miałem dostępu !
Dzięki Pani Ilonie Zawalskiej, prezentuję zdjęcie, które było zamieszczone w niemieckiej gazecie INFORMATION HGK LODZ UND UMGEBUNG, z sierpnia 1999 roku. Była to gazeta wydawana przez tzw. wypędzonych mieszkańców Łodzi i okolic. Niestety, jesteśmy w posiadaniu strony tytułowej... Natychmiast zadzwoniłem na podany numer telefonu na nazwisko pana Edmunda Effebergera w Viersen (Niemcy). Z rozmowy, wyczułem, że jest to schorowany, starszy pan, usłyszałem od niego, że ponad 10 lat temu zakończył redagowanie tej gazety, całe archiwum przekazał osobie, której nie zna, nie jest w stanie nic więcej mi przekazać, ma problemy z pamięcią. Liczyłem na uzyskanie istotnych dla mnie informacji.., także fotografii starego Bukowca, niestety.... Na pociechę, pozostało mi zamieszczenie zdjęcia kościoła ewangelickiego w Bukowcu ( Königsbach). Drugie zdjęcie przedstawiające wnętrze kościoła pochodzi także od Pani Ilony Zawalskiej, niestety, jest to kiepskiej jakości ksero. Ma ono dla mnie bardzo dużą wartość, jest to pierwsze, być może ostatnie jakie zamieszczam w tym temacie....

    Kirche und Schule in der Schwabensiedlung  Königsbach (Bukowiec) im Lodzer Raum.
                                                Gegründet 1803/1804
   Kościół i Szkoła Szwabskich Osadników w Bukowcu w okolicach Łodzi, założonym w                                                    1803/1804 roku.


                 Das Innere der Kirche in  Königsbach. - Wnętrze kościoła w Bukowcu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz