piątek, 15 września 2017

Cmentarz ewangelicki - Albertów - Wilkucice Małe - Rokiciny

Trzeba mieć szczęście znaleźć leśny cmentarz jadąc na grzyby. O ciekawym, grzybnym lesie za Rokicinami opowiedział mi kolega. Pojechałem w tym kierunku, według opisu miałem jechać dwa kilometry dalej. Jednak postanowiłem zatrzymać się bliżej, gdyż mieszany  sosnowo-brzozowy las bardzo mi się spodobał. Wysiadając z samochodu zobaczyłem nagrobki, nie wierzyłem, ze to prawda! Wiem, że ten cmentarz jest wykazie cmentarzy ewangelickich województwa łódzkiego pod nazwą Albertów, jednak znak drogowy wskazuje na Wilkucice Małe.

Nie chcę wchodzić kto ma rację, fakt jest taki, ze cmentarz istnieje, żyje! Sporo zniczy, sztucznych kwiatów świadczy, ze ktoś pamięta o spoczywających na tym cmentarzu ewangelikach. Ciekawy mur z kamieni polnych, zachowany w części, sporo ram grobowych, kilka nagrobków sprawia, ze ten cmentarz przypomina mi Rogowiec koło Bełchatowa. Z całą pewnością tam wrócę, postaram się oczyścić płyty na których są w części czytelne napisy. Są one w większości wykonane z betonu, który w znacznym stopniu się utlenił. Być może ktoś spisał nazwiska spoczywających tam mieszkańców tych okolic, postaram się jednak zrobić na swój sposób inwentaryzację tego cmentarza.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz