sobota, 7 października 2017

Bukowiec - Cmentarz ewangelicki - Orkan - Akt własności

Orkan który nawiedził nasze okolice kilka dni temu, nie spowodował większych strat. Dzisiaj dowiedziałem się, że krzyż na miejscowym cmentarzu został zniszczony. Nie jestem aktywny (choroba), pojechałem jednak i zrobiłem kilka zdjęć. Innych zniszczeń na szczęście nie było. Krzyż który ufundowali uczniowie Koła Historycznego w Bukowcu, w 2005 roku, nie miał szczęścia. Podczas przebudowy drogi, wyrwany, przez ponad rok leżał w krzakach, postał zaledwie dwa lata. Być może uda mi się skleić go, aby był pamiątką na długie lata ( W roku 2005 z inicjatywy pań, dyrektor Aliny Kmiecik i nauczycielki historii Ilony Zawalskiej, także uczniów Szkoły Podstawowej w Bukowcu, ufundowano drewniany krzyż, który  wykonał bezpłatnie pan Zbigniew Trzciński mieszkaniec Bukowca, ojciec dwóch uczennic. Krzyż umieszczony był przez dwóch przedstawicieli Ochotniczej Straży Pożarnej (m.in.komendanta p.Leszka Banacha),w asyście dzieci z koła historycznego pod opieką p.Zawalskiej oraz poświęcony przez księdza Tadeusza Nosala.) . Dobra wiadomość na zakończenie, dwa tygodnie temu radni Rady Gminy Brójce przegłosowali jednogłośnie, że cmentarz ewangelicki w Bukowcu będzie własnością naszej Gminy! Dziękuję 14 koleżankom i kolegom z Rady, za miłe słowa pod moim adresem i pozytywne głosowanie!


                                                                 Leżący krzyż przed dwoma laty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz