środa, 25 października 2017

Irytujący Historyk - Cmentarze ewangelickie - Meszcze - Znikające groby - Film

W dalszym ciągu jestem pod wrażeniem tego filmu, niby nie powiedziano w nim nic nowego, a jednak...

 https://www.youtube.com/watch?v=eGlAf8KAhM8

Jak Państwo wiecie, w tematyce cmentarzy ewangelickim mam jako tako praktykę. Spotykałem się z różnymi reakcjami społeczeństwa, także pozytywnymi. Widziałem i sprzątałem różne rzeczy, śmieci, które przywożono w różnych gabarytach, gdyż dla niektórych nekropolie są składowiskiem śmieci. Także widziałem akty wandalizmu, oczywiście natura zrobiła także swoje. Dlaczego więc jestem tak przejęty? Jestem przejęty prostotą, formą jaką przekazał IRYTUJĄCY HISTORYK w swoim materiale, znakomita robota, mistrzowskie puenty. Polecam ten film wszystkim, nawet nie zainteresowanymi tą tematyką.

Film pokazuje cmentarz ewangelicki w Meszczach

Meszcze – Wikipedia, wolna encyklopedia

https://pl.wikipedia.org/wiki/Meszcze
Meszcze – północno-wschodnia część Piotrkowa Trybunalskiego. Niegdyś ... Podczas II wojny światowej na łąkach w Meszczach znajdowało się lądowisko dla ...


Jeszcze wczoraj napisałem na jego adres e-mailowy, moje słowa uznania. Otrzymałem taką odpowiedź:
Szanowny Panie,
Dziękuję za słowa uznania. Czy ma Pan może możliwość popchnięcia tego tematu dalej? Miło by było, gdyby ktoś w Niemczech obejrzał to i wiedział o co chodzi. Gdyby ktoś po tamtej stronie Odry posprzątał jakąś naszą nekropolię (choćby po żołnierzach Maczka) to byłoby piękne dopełnienie i coś dobrego w stosunkach polsko-niemieckich. Niestety nie mam czasu na to ani wiedzy, a to popchnęłoby temat jeszcze dalej.
Kiedyś zrobiłem taką akcję samorzutnie. Wysprzątałem zapomnianą mogiłę żołnierzy carskich z I wojny światowej a zdjęcia wstawiłem na Krautchanie. W dwa dni później dostałem zdjęcia kwiatów i zniczy na grobach w Katyniu oraz na Syberii. Niby nic, ale bardzo cieszy.
Z wyrazami szacunku
Irytujący

To nie jest jedyny ciekawy materiał jaki przedstawił, zapraszam na jego stronę: Irytujący Historyk.


https://www.youtube.com/watch?v=eGlAf8KAhM8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz