niedziela, 22 lipca 2018

Będków - Brzeziny - Legitymacja Sołtysa - Andrzej Pachniewicz - 1946 - cz.1

   Po raz pierwszy mam okazję oglądać "Legitymację Sołtysa". A to dzięki mojej wczorajszej wizyty w Będkowie. Spotkałem się z Krystyną i Ludkiem Pachniewiczami, któłrzy mieszkają w Będkowie przy ulicy Warszawskiej. Bardzo miłe spotkanie, z przepyszną nalewką i ciastem. Celem mojej wizyty były rozmowy o historii rodziny Pachniewiczów i zdjęcia z epoki. Było wszystko, kilka wspaniałych zdjęć i dokumentów. Te ostatnie zostały znalezione na strychu, ile jeszcze podobnych skarbów spoczywa pod dachami?!
 Jaki pierwsze prezentuje Legitymację Andrzeja Pachniewicza, jednego z pierwszy, być może pierwszego Sołtysa po 2 wojnie światowej. Zeskanowałem całą książeczkę, chociażby z tego powodu, że treść jest bardzo ciekawa. Nurtuje mnie w związku z tym pytanie: kiedy Sołtys spał, przy takim nawale obowiązków! Warto przeczytać!






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz