wtorek, 24 lipca 2018

Będków - Brzeziny - Życiorys - Andrzej Pachniewicz - 1946 - cz.2

              Dzięki uprzejmości Krystyny i Ludka Pachniewiczów z Będkowa prezentuję materiał poświęcony dziadkowi Ludka, Andrzej Pachniewicza. Znana postać w będkowskim środowisku, szanowany mieszkaniec. Pamiętam jako małe dziecko tego wujka, był on członkiem także mojej rodziny. Poniżej zamieszczam zdjęcie paszportowe jak i własnoręcznie napisany życiorys Andrzeja Pachniewicza. Książeczka Sołtysa jest w pierwszej części.

             



                                            Życiorys

         Urodziłem się dnia 26 listopada 1894 roku w osadzie Będków, gmina Będków, pow. Brzeziny, woj. Łódzkiego. Dziecięce lata spędziłem przy rodzicach, następnie w 7-mym roku życia zacząłem uczęszczać do szkoły powszechnej w Będkowie, którą ukończyłem w roku 1905 . Następnie uczęszczałem na kursy wieczorowe prowadzone przez ówczesnego kierownika szkoły powszechnej w Będkowie, ob. Golińskiego Wojciecha. Po ukończeniu wspomnianych kursów wieczorowych począłem pracować w miejscowej Spółdzielni Spożywców w dziale księgowym, początkowo jako praktykant, później jako samodzielny księgowy pracowałem do roku 1939, do 1 września.
          W tym czasie jednocześnie pracowałem z rodzicami na własnym gospodarstwie rolnym i pracuję w tym gospodarstwie do obecnej chwili. Od roku 1946 powołany zostałem na stanowisko Sołtysa gromady Będków i pracuję na tym stanowisku do obecnej chwili, jednocześnie pełniąc stanowisko kierownika referatu rolno-leśnego w Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Będkowie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz