czwartek, 17 października 2019

Hanulin - Kępno - Dwór - Ignacy Stefaniak - Album - 1932-39 - cz.1

   Porządki, porządki w moich archiwach... Album którego się nie spodziewałem, nie wiem, gdzie i kiedy go kupiłem.. Zdjęcia wklejone w albumie, a jest ich 66 pokazują życie codzienne w jakiejś wsi w okresie międzywojennym. Zaglądałem na tyły kilku zdjęć, niestety brak było jakichkolwiek zapisków, już miałem go odłożyć ad akta, kiedy na wewnętrznej stronie okładki znalazłem ręcznie zapisane:
                 "HANULIN 1932-1939, na pamiątkę Marjanowi w dniu Imienin - 15.VII.1942"
                                                   Podlesie od ...... JWarbiechowscy?


     Niesamowite odkrycie, natychmiast wpisałem hasło HANULIN na Google i znalazłem na stronie: www.kepnosocjum.pl wszystko co potrzebowałem! Pierwsze ze zdjęć pokazujących dwór pasowało jak ulał do wstawionych na tym portalu!
     W tej części prezentuję tylko 3 zdjęcia, resztę postaram się pokazać w następnych odcinkach. Są o tyle ciekawe, że oprócz osób pokazują prace polowe i inne budynki!
     Na zamieszczonych fotografiach są najprawdopodobniej członkowie rodziny Ignacego Stefaniaka.
     Zaczerpnąłem troszeczkę informacji z bloga: www.kepnosocjum.pl
Właścicielem majątku w Hanulinie w okresie międzywojennym był Ignacy Stefaniak. Dworek zbudowano na przełomie XIX i XX wieku. Jest to budynek piętrowy podpiwniczony, z wystawką wspartą na 2 kolumnach, pokryty czterospadowym dachem. Do głównego wejścia prowadzą szerokie schody. Za dworkiem znajduje się park dworski.
Obok dworu zachowały się pozostałości budynków gospodarczych należących do majątku.
Po II wojnie światowej majątek wraz z dworkiem przejmuje PGR, a we dworze znajdują się wtedy biura PGR i świetlica.
Obecnie w części dworku znajdują się mieszkania, a część zajęta jest na hurtownię materiałów budowlanych oraz produkcję pokryć dachowych*. 






* -

Dwór w Hanulinie - front - www.kepnosocjum.pl - Galeria zdjęć


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz