sobota, 19 października 2019

Muzeum - Gałkówek - Skarżysko Kamienna - Kolej - St.Mazurowski - Piotrków - 1919-27 - cz.9

   W październiku 2017 roku zamieściłem na moim blogu korespondencję ze strony pana Antoniego Jarosława Okońskiego mieszkańca Gliwic.:
Witam !!
Nazywam się Antoni Jarosław Okoński i mieszkam w Gliwicach .Przypadkowo przeglądając internet natknąłem się na album dotyczący mojego św. pamięci pradziadka inż. Stefana Piotra Mazurowskiego ,który był Naczelnikiem II Oddziału drogowego kolei Radomskiej w Skarżysku- Kamiennej ,następnie Wice Dyrektorem kolei Wileńskiej .Co ciekawe, album, który Pan zaprezentował jest prawie dokładnie taki sam jakim dysponuję w moich zbiorach rodzinnych . Mój ma okładkę zieloną, złoconą ,obrzeża również złocone a  na pierwszej stronie widnieje  piękny orzeł w koronie poniżej koło z wagonu kolejowego na torze kolejowym (grafika ).  Z tego wniosek ,że były zrobione przynajmniej dwa .Jeden otrzymał mój pradziad Stefan Mazurowski a drugi zapewne gdzieś pozostał .Moje pytanie jest takie : Czy Pan ma informację skąd pochodzi ten egzemplarz ,który jest w Państwa zbiorach ????  Dysponuje obszernym materiałem zdjęciowym ,dokumentacyjnym ,publikacjami i wycinkami z gazet z okresu poczynań  zawodowych mojego pradziadka, etc.Tak więc moglibyśmy wymienić się rożnymi informacjami.
 pozdrawiam
Antoni Jarosław Okoński
    Niestety, niedługo po tym uległ zniszczeniu mój twardy dysk w komputerze, utraciłem wiele danych, także e-mail z numerem telefonu. 
    Od jakiegoś czasu pisze do mnie Pan Wojciech Knapczyk który jest bardzo zainteresowany kontaktem z Panem Antonim. Prośba, jeśli Pan przeczyta tę wiadomość proszę o kontakt!

Witam!
Dowiedziałem się z Pańskiego blogu że gdzieś w Polsce istnieje prawnuczek inż.Stefana Mazurowskiego i zapewne ma Pan z nim kontakt byłbym wdzieczny za przekazanie jakichkolwiek informacji na temat Pana Antoniego Okonskiego.
Mieszkam w Skarzysku-Kamiennej i tez posiadam niniejszy album.
Zależy mi na wiedzy która posiada ten Pan dotyczacego jego pradziadka.
Pozatym jestem historykiem z wykształcenia i zapalonym regionalista. 
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam Wojciech Knapczyk
 
 
                                                   Postać Stefana Mazurowskiego.

1 komentarz: