czwartek, 31 października 2019

Przygłów - Piotrków Trybunalski - Pamiętnik - Harcerstwo - Błękitna Jedynka - 1945-48

       Pamiętniki i wpisy w nich zawsze były w modzie, szczególnie wśród dziewcząt, nie wiem jak jest teraz.. W moich archiwach znalazłem dwa pamiętniki szkolne z Piotrkowa. O pierwszym pisałem wcześniej, tj 18 grudnia 2015 roku. Był kompletny pamiętnik, przesłałem go jako świąteczny prezent Pani Marszałek  Sejmu Elżbiecie Radziszewskiej , mieszkance Piotrkowa.
       Ten drugi nie jest kompletny, ma kilkadziesiąt wpisów, zamieszczę kilka z nich, w szczególności ten o treści:
                                                     "Miej serce i patrz w serce"

                      Swojej druhence z "Błękitnej Jedynki" wpisuje się na pamiątkę wycieczki do Częstochowy.
                                                                                       - drużynowa -
                                                                                       Maria Wieczorkówna
    Częstochowa dn. 25.VIII.45r.

        Nie znam nazwiska właścicielki tego pamiętnika, tylko to, że miała na imię Hania i była w harcerstwie druhną. Szukałem na Google informacji o "Błękitnej Jedynce", niestety nic nie znalazłem. Być może ktoś zna lost tej harcerskiej drużyny?
        Pamiętnik był pisany od pierwszego dnia zakończenia wojny do 1948 roku.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz