piątek, 24 kwietnia 2015

Bukowiec - Königsbach - Cmentarz ewangelicki - Kółko Historyczne

Miałem przyjemność spotkania się w dniu dzisiejszym z Kółkiem Historycznym Szkoły Podstawowej w Bukowcu. Uczniowie tej szkoły z panią Iloną Zawalską na czele, przyszli na teren cmentarza ewangelickiego w Bukowcu.

Pani Ilona Zawalska z uczniami w drodze na cmentarz.

 Na początku spotkania, pokazałem miejsce zbiorowej mogiły znajdującej się od              wschodniej strony cmentarza. W październiku 2012 roku ekshumowano szczątki
56 żołnierzy niemieckich, pochowanych zimą 1945 roku.Także od strony północnej cmentarza, znaleziono w latach 60-ubiegłego wieku wiele szczątków niemieckich żołnierzy, podczas kopania dołów pod wapno.

Mapka-szkic terenu cmentarza i zbiorowych mogił.

 Na samym cmentarzu pokazałem resztki pomników, granitowe ramy grobów, zawaloną granitem studnię. Opowiedziałem o mojej wizji odbudowy tego terenu i późniejszej pomocy ze strony uczniów.

Grupa przed najstarszym nagrobkiem z 1851 roku.
Odczytywanie napisów na jednym z nagrobków
Rozmowy o przyszłości cmentarza i opiece ze strony uczniów.



Mam nadzieję, że spotkanie było owocne. Informacje, które udzieliłem były przejrzyste i interesujące.
Do zobaczenia w maju, na wycieczce Zielona Góra-Gałków, śladem okopów i żołnierskich mogił z 1914 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz