niedziela, 24 kwietnia 2016

Bukowiec - Cmentarz ewangelicki - Alfred Fiebiger Łódź - Kamieniarz

Bardzo ciekawy nagrobek znajdziemy na bukowskim cmentarzu ewangelickim, składałem go wspólnie z Krzysiem Comporkiem. Kilka dni później, zauważyłem z lewego boku bardzo ciekawy napis: ALFRED FIEBIGER LODZ
Już wcześniej  nazwisko Fiebiger było mi znane, czytałem o nim na stronie: Wiejskie Cmentarze Ewangelickie Województwa Łódzkiego, także w Gazecie Kieleckiej. Informacje o tej postaci zaczerpnąłem z obu tych źródeł.
Postać z bardzo ciekawym życiorysem, Łódź była tylko małym etapem w jego życiu. Urodził się
7 grudnia 1878 roku, w Sulechowie (do 1945 roku w niemieckim Züllichau). Odziedziczył po swoim ojcu zakład kamieniarski w Łodzi przy ulicy Cmentarnej 11. Prowadził go do czasu sprzedania i przeprowadzki do Kalisza, w latach 1905-11. Firma Fiebiger był szanowana  w Łodzi i okolicznych miejscowościach. Pozostało do naszych czasów kilka pięknych pomników na cmentarzach ewangelickich nie tylko naszego województwa ale także w Kaliszu i okolicach. Zmarł w 1974 roku i spoczywa na cmentarzu w Ostrowie Wielkopolskim.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz