poniedziałek, 19 grudnia 2016

Kościół - Zabytki - Łódź - Wprowadzamy Zmiany.

Wpadł mi w ręce kwartalnik pod pięknym tytułem: " Wprowadzamy zmiany". Obiecujący tytuł, kwartalnik Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Łódzkiego. Kredowy papier, znakomici sponsorzy... liczyłem na więcej. W środku artykuł Pani Marii Kaczorowskiej: Śladami zabytkowych kościołów. Na wstępie artykułu zdania: "Te zabytkowe kościoły, w minionym okresie programowania, miały okazję zostać wyremontowane i stać się przyczynkiem do wzrostu intensywności ruchu turystycznego".
Zainteresowałem się, kim jest autorka artykułu, znalazłem na stronie PSL Samorząd:

MARIA KACZOROWSKA – Dyrektor Departamentu Funduszu Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Karierę zawodową rozpoczęła w bankowości, przez blisko dwadzieścia lat wspierając sektor rolny. Od roku 2006, samorządowiec odpowiedzialny za Program Rozwoju Obszarów Wiejskich w województwie łódzkim.

Czytałem ten artykuł, czytałem i... brakło mi chociażby słówka o prawie 200-tu cmentarzach ewangelickich na terenie działalności pani dyrektor (woj.łódzkie)...

Sam tytuł kwartalnika "Wprowadzamy zmiany" i credo działalności pani dyrektor: "Budowanie tożsamości na fundamentach polskich tradycji", dawał mi nadzieję, że poczytam o innych zabytkach...

Myliłem się, być może wymagam zbyt wiele, postaram się spokojniej trawić podobne materiały....

P.s.

W mojej najbliższej okolicy, zniknęły kościoły ewangelickie w Bukowcu, Łaznowskiej Woli, Borowej, Woli Rakowej, Andrespolu i Andrzejowie... Nie doczekały się okresu programowania....

Łaznowska Wola - Kościół ewangelicki, zbudowany  w 1864 roku, rozebrany w latach 1990-2000..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz