wtorek, 15 sierpnia 2017

Kotliny - Gmina Brójce - Zabytki - Młyn - część 3

Na koniec zostawiłem młyn w Kotlinach. Bogata historia z tragicznym zakończeniem...
Przechodzę przynajmniej raz w tygodniu obok zgliszcz, serce boli.. pisałem wiele o historii tego miejsca, po pożarze poruszałem sprawę na Sesji rady Gminy Brójce, bez efektów. W tych negatywach pojawiły się dwa światełka w tunelu. Pierwsze: otrzymałem odpowiedź od właścicielki młyna. Pisałem z prośbą o zabezpieczenie koła młyńskiego które chciałem przekazać do powstającej Izby Regionalnej w Kurowicach. Przed trzema dniami otrzymałem taką informację:
"With Panie Andrzeju. Dziekuje bardzo za wiadomość , która dopiero teraz udało mi sie ootworzyc i przepraszam za brak odpowiedzi przez długi czas. Jeżeli udałoby sie uratować cokolwiek co Nie zostało jeszcze ukradzione to byłoby cudownie. Pozdrawiam serdecznie B.Kasznicka"
Zostało niewiele, jednak jest to miłe ze strony pani Kasznickiej. Złodzieje nie próżnowali, zabrali prawie wszystko, ogień zabrał resztę.. 
Drugi pozytyw: spotkałem mieszkańca Kotlin który doskonale pamięta rodzinę Adolfa Wolskiego, właścicieli młyna od ponad 100 lat. Jestem umówiony na dłuższą rozmowę, będę mógł dopisać resztę tragicznych losów tej rodziny jak i młyna.

9. Budynek mieszkalny :
    Obecna funkcja - mieszkalna.
    Materiał - drewniane (dom), obora murowana.
    Datowanie - 1 ćwierć XX wieku.
    Stan zachowania - zaniedbany.
    Miejscowość  - Kotliny.
    Rodzaje zagrożeń - brak bieżącego remontu/pielęgnacji.

WYKREŚLONO MŁYN Z EWIDENCJI ZABYTKÓW.

                                                  Oba zdjęcia pochodzą z 2007 roku....

                            Oba zdjęcia zrobione dzisiaj, tj. 15 sierpnia 2017 roku...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz