środa, 16 sierpnia 2017

Kotliny - Młyn wodny - Wolski - Łaznowska Wola - Rewelacja!

Nie liczyłem, że kiedykolwiek będę miał w ręku zdjęcie rodziny Wolskich, właścicieli młyna wodnego w Kotlinach! Nie chcę opisywać, ile razy objeździłem Kotliny szukając informacji  w tym temacie. Dzisiaj z samego rana miałem szczęście, w Kotlinach odwiedziłem rodzinę pana Franciszka Karpia. Sędziwy pan Franciszek urodził się w 1919 roku! Serdeczna, miła rozmowa z nim, także młodszymi członkami jego rodziny, dają nadzieje, że piękne Kotliny zostaną pokazane jeszcze okazalej! Odwiedziłem też teren młyna, zrobiłem kilka zdjęć i na koniec odwiedziłem rodzinę Przybyłów. Pan Antoni Przybył, obecnie 83 letni mieszkaniec, pokazał mi album, a w nim wklejone zdjęcie rodziny Wolskich. O pozostałych zdjęciach z tego albumu (a są piękne) napiszę w następnych częściach. Na zdjęciu widoczna jest rodzina Adolfa Wolskiego, jego żona (jej imię zapomniał pan Antoni), synowie Horst i Harry. Brakuje córki Anny. Potrzebuję troszeczkę czasu i więcej informacji, jeżeli chodzi o okres po zakończeniu wojny, kiedy to rodzina Wolskich wyjeżdżała do Niemiec. Pasjonujący temat!

 Małżeństwo Wolskich z synami Horstem i Harrym przy grobie mamy Adolfa, Kathariny Wolski. To zdjęcie prawdopodobnie zostało zrobione na terenie Niemiec. Mąż Kathariny spoczął na cmentarzu ewangelickim w Łaznowskiej Woli (pisałem o tym we wcześniejszym materiale o Łaznowskiej Woli).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz