piątek, 24 sierpnia 2018

Kołomyja - Ukraina - Sprzątanie polskiego cmentarza w Kołomyi - Ziembowicz - Sozańska - 1837 - cz.5

    Jeden z wielu pomników, nagrobków na cmentarzu w Kołomyi. Zrobiłem ponad 1500 zdjęć podczas mojego dwu tygodniowego pobytu. Nie zrobiłem zdjęć wszystkich grobom tam się znajdującym (brak czasu), mam nadzieję, że w przyszłym roku będę miał możliwość dokończenia "inwentaryzacji" tego cmentarza. Jeden pomnik piękniejszy od drugiego, kształt, inskrypcje zapierają dech w płucach. Niektóre z nich w całkiem dobrym stanie, także dzięki wieloletniej opiece Zbyszka Saganowskiego jak i jego wolontariuszom!. Bardzo dużo jest jeszcze do zrobienia, trzeba odnowić napisy, także cała masa nagrobków znajduje się pod warstwą ziemi. Praca na długie lata.....

.." Wincenta z Ziembowiczów Sozańska umarła dnia 7 kwietnia 1837 roku. Prosi o Anielskie pozdrowienie za jey duszę.
Bo śmierć Żonę i Matkę razem mu zabrała. Luba Żono. Zniknęłaś wlat w iosennych dobie. Tobie w Bogu spoczynek, mnie Smutek po Tobie.
Tu leżą drogie zwłoki żony, Matki i dziecka które ledwie co na świat wydała. Szczęście Oyca strat żal nieutulony."..











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz