sobota, 17 października 2015

Kozłowski Tadeusz - Bukowiec- OSP - Strażak

Odwiedziłem pana Tadeusza Kozłowskiego zamieszkałego w Bukowcu przy ul. Dolnej 71.
Drewniany przedwojenny budynek z lat miedzy wojennych.


 Słyszałem wcześniej o panu Tadeuszu, jako aktywnym strażaku, dzisiaj miałem przyjemność przeprowadzenia rozmowy. Pan Tadeusz 28. lipca 2016 roku skończy 90 lat !!

 Jest bardzo serdecznym i miłym człowiekiem, niestety zdrowie nie dopisuje, z pamięcią są także problemy. Był zaskoczony moją wizytą, być może potrzebuje więcej czasu na przygotowanie się do dłuższej rozmowy. Dzisiaj otrzymałem 3 dokumenty które pokazują w skrócie jego dzieje.
Pochodzi ze Stróży, w 1945 roku przeprowadził się z rodziną do Bukowca. Ponad dwa lata walczył na granicy Ukrainy z bandami UPA. Uchwałą Przewodniczącego Rady Państwa Henryka Jabłońskiego otrzymał Medal za udział w walkach w obronie władzy ludowej.

Bardzo emocjonalnie wspominał swoje strażacką karierę, był strażakiem w OSP Bukowiec  od 1945 roku, kazał bardzo serdecznie pozdrowić swoich kolegów, tęskni za nimi...

Zaprosił mnie ponownie, być może znajdzie ciekawe fotografie, przypomni sobie ciekawe momenty swojej strażackiej kariery. Dziękuję serdecznie za dzisiejszą rozmowę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz