poniedziałek, 30 maja 2016

Ostatni lot Heinkla 59D nad Helem - A.Faust - ciąg dalszy. - 1939

Bardzo miłą wiadomość - komentarz otrzymałem od Pana Rafała Ratajczaka. Dotyczyła mojego artykułu dotyczącego śmierci pilota Luftwaffe (Claus Münscher), który został zestrzelony rankiem 6 września 1939 roku nad Helem. Pisałem w nim także o bohaterskiej śmierci Antoniego Fausta, który został pochowany w zbiorowej mogile na cmentarzu komunalny na Helu, we wrześniu 1939 roku.
Dzięki uprzejmości Pana Rafała otrzymałem od niego trzy zdjęcia na których jest jego dziadek.
Obiecał również napisanie wspomnień w późniejszym okresie. Serdecznie dziękuję za skany zdjęć!

Oto treść wiadomości:
Serdecznie dziękuję za Pański artykuł „Ostatni lot Heinkla 59D nad Helem”. Zaledwie kilka lat temu dowiedziałem się o okolicznościach śmierci mojego Dziadka mar. Antoniego Faust. Dla mojej nieżyjącej już Mamy, która gdy tylko mogła jeździła z Poznania na Hel zapalić symboliczną lampkę, te informacje o bohaterskiej śmierci Ojca oraz o nadanym pośmiertnie Krzyżu Walecznych miały ogromne znaczenie. Gdy umierała, obok Jej łóżka postawiłem zdjęcie Dziadka, wierząc, że przyjdzie po swą jedyną Córkę.
Proszę zajrzeć na stronę: http://www.ogrodywspomnien.pl/index/showd/59081
Pozdrawiam,
Rafał Ratajczak







                    Antoni Faust w grupie: górny rząd, pierwszy od lewej strony.

                                Antoni Faust: u dołu, pierwszy z lewej strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz