czwartek, 5 maja 2016

Stolp - Słupsk Rędzikowo - Lotnisko - Flughafen - Katastrofy - 1917-18

Byłem bardzo szczęśliwy, kiedy na Flochmarku w Bremen w 1995 roku udało mi się kupić kilkanaście zdjęć dotyczących lotniska w Stolp (Słupsk). Sprzedawał je mój dobry znajomy  kolekcjoner-handlarz, Frank z Hamburga. Problem był w tym, (w sumie było ok. 50 zdjęć, jedno lepsze od drugiego), były one przygotowane do sprzedania dla niemieckiego kolekcjonera militariów. Ręce mi się trzęsły, kiedy grzecznościowo pozwolił mi obejrzeć kolekcję oryginalnych, wyjątkowych zdjęć! Cena jaką chciał za każde ze zdjęć (50 Euro), nie pozwalała mi nawet pomarzyć o ich zdobyciu. Klient przyszedł, kupił sporą część z kolekcji, zapłacił spora sumkę, ciekaw byłem co z resztą zdjęć. Wypiliśmy bazarową kawkę, zaproponowałem mu chęć kupna reszty, chyba dobrze sprawę załatwiłem, gdyż zgodził się na kwotę którą mu zaproponowałem. Nie podam ile zapłaciłem, aby żona nie wymeldowała mnie z domu, jednak moje argumenty, że są to "spady", nie tworzą kolekcji, będzie miesiącami sprzedawał pojedyńcze zdjęcia, spowodowały, ze przyjął moją propozycję!
W kilku odcinkach będę przedstawiał Państwu, bardzo rzadkie zdjęcia sprzed prawie 100 lat, kawał historii lotnictwa! Zapraszam!



          Podczas awaryjnego lądowania samolot spadł. Motor zawiódł. - 25.8,17 - Stolp i Pom.
          Zdjęcie formatu pocztówkowego.

  
           Leutnant Schlösser, upadek, zginął , 3000 metrów wysokości, Stolp - 10.5.1918
           Data na zdjęciu nie jest dniem katastrofy, Podporucznik  Schlösser zginął wcześniej, jego
           pogrzeb odbył się na miejscowym cmentarzu w Słupsku w dniu 8.4.1918 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz