środa, 2 grudnia 2020

Bełchatów - ul. Kościuszki - Straż Pożarna - Pogrzeb - ok.1950

   Wiadomość na Messenger otrzymałem w lutym tego roku.. Pan Grzegorz Nowakowski znalazł to zdjęcie na Facebooku, na profilu: Bełchatowscy Żydzi.:
Najmocniej chcę przeprosić Pana Grzegorza za to zaniedbanie... Czytelników pochodzących z Bełchatowa lub okolic proszę o dokładne zobaczenie zdjęcia, także dwóch powiększeń. Być może będą mogli dopisać historię.


Witam Pana. Jakiś czas temu znalazłem Pana post w grupie "Bełchatowscy Żydzi" z 06.09.2016 r. prezentujący powojenne zdjęcie z Bełchatowa z podpisem "Bełchatów - Straż Pożarna - Defilada - ok.1945-47". Moją uwagę zwróciła na tym zdjęciu tabliczka z godłem oraz druga z nazwą instytucji -umieszczona na ścianie narożnej kamienicy (po lewej stronie zdjęcia). Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jaka to państwowa placówka miała siedzibę w tej kamienicy zaraz po wojnie. Zwróciłem się o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki tej do p. Grzegorza Siedleckiego, który przypuszcza iż mogła to być tymczasowa siedziba Poczty w czasie remontu tej na ul. Kościuszki. Jest to bardzo prawdopodobne. Przy okazji p. Grzegorz rozpoznał na fotografii swojego ojca Tadeusza (idzie tuż za sztandarem obok komendanta Jana Rybaka) oraz wuja Józefa Jarzeckiego (kolejna osoba). Zdjęcie przedstawia uroczystość pogrzebową. Czy wiadomo kogo żegnali bełchatowianie na tym zdjęciu? Będę wdzięczny za każdą informację. Serdecznie pozdrawiam.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz