czwartek, 10 grudnia 2020

Bukowiec - Königsbach - Szkoła przykościelna - Interpelacja

 


     Jeden z najstarszych, zachowanych budynków w Bukowcu wymaga natychmiastowego remontu. Temat tego budynku poruszałem od lat zarówno jako mieszkaniec, także jako radny. Niestety, moje uwagi, prośby na nic się zdały...Przyszedł więc czas, aby nie być gołosłownym, postanowiłem składać interpelacje, do których jak radny mam prawo. Cieszy mnie odpowiedź Pana Wójta, w której nadmienia, że w przyszłorocznym budżecie znajdzie się czas i pieniądze na remont tego budynku. Bliźniaczy budynek znajduje się w Andrespolu przy ul. Krótkiej, lśni on świeżością, stan idealny, dlaczego, bo od lat znajduje się w prywatnych rękach. Niestety, mając w Sołectwie Bukowiec 5 radnych, nie znaleźliśmy konsensusu w tej sprawie, smutne... Przy całkowitej bierności zarówno radnych Bukowca jak i Urzędu Gminy, doprowadzono do ruiny zabytkowy budynek szkoły w Józefowie. Mam nadzieję, że w tym przypadku to się nie wydarzy i efekty remontu będą cieszyły nie tylko mieszkańców Bukowca. Być może znajdą się finanse na postawienie tablicy informacyjnej informujące o bogatej historii tej parceli. 

Więcej na temat tego budynku pod:

Bukowiec - Königsbach - Kościół ewangelicki - Osadnicy.info/pl

        Następny materiał dotyczący historii Bukowca - Königsbach z bloga OSADNICY:



Kościół ewangelicko-augsburski w Bukowcu - Osadnicy


https://osadnicy.info/pl/miejsca/koscioly/kosciol-ewangelicko-augsburski-w-bukowcu

Kościół ewangelicko-augsburski w Bukowcu

Nieistniejący kościół ewangelicko-augsburski
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz