środa, 30 grudnia 2020

Ostrówek - Sieradz - Walenty Przybyłek

Ostrówek – wieś w Polsce położona w województwie łódzkim, w powiecie wieluńskim, w gminie Ostrówek. Przez obrzeża wsi przebiega droga krajowa nr 45 łącząca Sieradz z Wieluniem. Do 1953 roku miejscowość była siedzibą gminy Skrzynno. W latach 1975–1998 miejscowość należała administracyjnie do województwa sieradzkiego. Wikipedia

    Takie informacje można pozyskać na Wikipedii. Byłem tam raz jedyny jako chłopiec. Zabrałem się pięknym w tamtych czasem autem (lata 60-te) z moim wujostwem i kuzynem Karolem. Wtedy miałem możliwość poznania wspaniałego człowieka imieniem Walenty, człowiek o gołębim sercu. Wtedy nie zdawałem sobie sprawy, że będzie przebywać blisko przez wiele następnych, aż do jego śmierci. Byłem pod wielkim wrażeniem tego gospodarstwa w Ostrówku, zadbane, wspaniałe drzewa owocowe, wszystko wspaniale pachniało. Po śmierci żony, gospodarstwo sprzedano i Walenty przeniósł się do Łodzi, obok mojego mieszkania. Był bardzo częstym gościem, traktowaliśmy go jako kogoś bardzo bliskiego. Także podczas wakacji w Rogowcu gm. Kleszczów, mieszkał od wiosny do jesieni zbierając niezliczoną ilość grzybów. To dzięki niemu miałem możliwość spróbować pierwszy raz papierosa! Był bardzo opiekuńczy.. Zmarł na początku lat 70-tych, spoczywa na cmentarzu na Zarzewie.

    Być może ktoś rozpozna gdzie to gospodarstwo się znajdowało, szkoda, aby te zdjęcia były tylko w moim archiwum...












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz