sobota, 5 grudnia 2020

Zofia Russ-Reingold - Legnica Przedszkole - Judaika - 1946

 

   Zosia Russ - Reingold, bardzo ciekawa postać. Przemiła osoba, którą wspólnie z moją Elą poznałem w Bełchatowie, podczas spotkania w Muzeum. W ciągu kilkunastu minut byliśmy bliskimi sobie osobami, jakbyśmy znali się się od lat.

Na zdjęciu nasza Bohaterka Zosia, zdjęcie pochodzi z 1958 roku z robione w Afula.



 Zamieściłem na moim blogu relację z tego spotkania:

Piotrków - Ochronka - Żydzi - Judaika - Zofia Russ Reingold - Archiwum

Do chwili obecnej mamy kontakt na FB, gdyż mieszkami dość daleko od siebie. Ostatnio Zosia wstawiła kilka ciekawych zdjęć z Legnicy, króciutko po zakończeniu wojny. Nie mogłem się powstrzymać przed ich prezentacją, są wyjątkowe, piękne! Są one doskonałym, zarazem tragicznym dokumentem, kogo nasza ojczyzna bezpowrotnie straciła...Są to unikatowe zdjęcia pierwszego przedszkola żydowskiego w Legnicy!


Legnica 1946
Pierwszy Purim* w Przedszkolu Żydowskim !!!
Pani Mania
Dopisek Zosi: To z rodzinnego albumu mojej Mamy a Mama-Pani Mania z wielkim uśmiechem po lewej.
Bardzo ciekawy komentarz: 
JA gdzies tez jeszcze mialem zdjecia z przedszkola, z hula hoop, i tez ztwoja mama, ale 2 labo 3 lata pozniej.

                                      Legnica 1946 - Tak sie zaczelo.!
               Personel i Kirownictwo pierwszego Zydowskiego Przedszkola !!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz