poniedziałek, 27 marca 2017

Rajd rowerowy "Szlakiem cmentarzy ewangelickich" - Brzeziny - Andrespol - Bukowiec - Zielona Góra - 26.03.2017 - cz.1

Pierwsza niedziela wiosny przywitała uczestników Rajdu rowerowego "Szlakiem cmentarzy ewangelickich " 26.03.2017 roku, chłodną i wietrzną pogodą. Z różnych powodów byłem biernym jego uczestnikiem..., rower zamieniłem na samochód. Przeziębienie, napięty program, tego dnia otwierałem Wystawę "Św.Jan Paweł II" w Gminnym Ośrodku Kultury w Brójcach. Zbitka terminów, jednak warto było. Tak dobrej organizacji nie spotkałem wcześniej, dyscyplina, punktualność decydowała, że mogłem uczestniczyć w obu imprezach. Także frekwencja zaskoczyła mnie totalnie, jadąc samochodem do Brzezin, już na wysokości Andrespola widziałem cyklistów zdążających na miejsce zbiórki w Brzezinach ul.Wojska Polskiego przy cmentarzu ewangelickim. Zdecydowanymi rekordzistami było dwóch moich bardzo dobrych znajomych, Andrzej Nitek z Moszczenicy (historyk, piszący o gminie Będków i Moszczenicy), Wojtek Wochna (historyk, dziennikarz) z Rokicin. Nie trudno policzyć ile kilometrów przejechali aby dotrzeć na miejsce zbiórki! Nie liczyliśmy dokładnie wszystkich uczestników, jednak ich liczba przekroczyła z całą pewnością, 50-ciu cyklistów! Piękny widok, zaszczycił nas swoją obecnością przedstawiciel Policji z Brzezin, nomen omen mieszkaniec Bukowca! Wykład o bezpieczeństwie na drogach i małe suweniry rozpoczęły praktycznie ten Rajd.

Muszę na wstępie wspomnieć, o miłych przywitaniach z uczestnikami, ciepłe słowa w stylu: "ach to pan, panie Andrzeju, słyszałem, czytałem bloga", miły , bardzo miły początek. Dorwał mnie także dziennikarz miejscowej gazety, słonko pokazało się na horyzoncie, cóż więcej chcieć, sama radość!
Wizyta na miejscowym cmentarzu ewangelickim, o jego historii opowiadał dyrektor Muzeum w Brzezinach. Ale tym wszystkim w następnej części.


                Od lewej: dziennikarz miejscowej gazety, policjant i grupka uczestników.

                                         Agnieszka, organizatorka Rajdu z prezentami.




1 komentarz:

  1. Dziękuję Panie Andrzeju za bardzo interesujący wykład. Poznać Pana osobiście to dla mnie prawdziwy zaszczyt. Bardzo się cieszę z tego spotkania. Dziękuję za to, że walczy Pan o prawdziwą historię regionu. Ukazując zapomniane dzieje na światło dzienne. Pozdrawiam Rafał Grabarczyk - #cykloturysta

    OdpowiedzUsuń