poniedziałek, 11 grudnia 2017

Judaika - Blog Reunion 68 - Apel - Gliwice

Interesujący apel-prośbę znalazłem na Facebooku! Jeśli mój blog w czymś pomoże będę zadowolony!

REUNION 68 | Najwiekszy blog emigracji marca'68 | Reunion-68 ...

www.reunion68.com/




Drodzy przyjaciele!
Nazywam się Larissa Botkier.

Mając 14 lat wyjechałam w 1968 roku, jak prawie wszyscy, którzy zaglądacie na te strony, z Polski, a dokładnie z Gliwic. Wiele lat nie miałam kontaktu z tym miejscem. Po latach kiedy Polska się zmieniła pojechałam do moich korzeni, do mojego dzieciństwa. Wróciłam wspomnieniami.

Zaczęłam szukać tych z którymi spędziłam cudne, beztroskie lata. Było Was nie wielu, ale kiedy wróciły wspomnienia zaczęły się odnajdywać imiona, nazwiska, twarze a co najważniejsze to kontakty na całym świecie .
Zaczęły nadchodzić stare zdjęcia z Gliwickiego okresu, wtedy to powstał projekt aby zrobić album/książkę „Przystanek Gliwice”- pod takim tytułem bo wielu z Was nie urodziło się w tym mieście tylko znalazło się w powojennej zawierusze.

Publikacja w języku polskim i angielskim ukaże się ( mam nadzieję ) w przyszłym roku. Za tekst odpowiedzialna jest Ania Koszykowski, która skończyła judaistykę na UJ w Krakowie i napisała swoją pracę magisterską o TSKŻ w Gliwicach. Chcemy żeby publikacja była możliwie najpełniejszą opowieścią o naszej wspólnej przeszłości, o ludziach, których znaliśmy i którzy byli nam bliscy.

Przez ostatnie lata nazbierało się setki zdjęć naszego środowiska, ale mimo wszystko potrzebna jest Wasza pomoc. Brakuje wielu osób, wydarzeń. Na wielu zdjęciach nie wiemy kto jest kim. Potrzebujemy Waszej pomocy.

 Bardzo Was też, proszę prześlijcie mi Wasze zdjęcia rodzinne i towarzyskie plus wszystko związane z TSKŻ, jeśli jeździliście na kolonie młodzieżowe takie zdjęcia też są potrzebne.  Jakość zdjęć jest ważna dlatego zeskanujcie je w największej rozdzielczości 300dpi, rozdzielczość 1200, jeśli to możliwe . Jeśli nie- to po prostu prześlijcie tak, jak możecie.

Oczywiście do zdjęć potrzebny jest opis: kto jest na zdjęciu, i jeśli możliwe, gdzie i kiedy zostało zrobione.
Czas nas goni, bo jak wszyscy wiecie 50 rocznica Marca 68′ się zbliża, byłoby fantastycznie gdyby album ukazał się w przyszłym roku. To nasza wspólna historia, którą chcemy uwiecznić dla młodych pokoleń, dla dzieci i wnuków wychowanych poza Polską. Nie odkładajcie tego na później, gorąco prosimy.

W sprawach przesłania zdjęć lub jakiejkolwiek pomocy w tworzeniu tego albumu prosimy o kontakt


Dziękujemy za każdą pomoc
Larissa Baldovin ( z domu Botkier) i Ania Koszykowski
P.s. Prześlijcie tę korespondencję do tych którzy mogą być tą tematyką zainteresowani.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz