środa, 6 grudnia 2017

Kleszczów - Bełchatów - Ochronka - 1919

Szukając w archiwach dokumentów dotyczących OCHRONEK  w Piotrkowie, znalazłem kilka dokumentów dotyczących Kleszczowa. Kleszczów bardzo mi bliski, dlatego musiałem zrobić skany tych dokumentów. Dlaczego OCHRONEK? Otóż, napisała do mnie moja przyjaciółka Zofia Russ Reingold z Izraela (urodzona w Piotrkowie - musiała "wyemigrować") szukając tego śladu, gdyż:

"Czytalam teraz na Twym blogu Ochronka !! ciekawe ,tym wiecej bo moja Mama z braciszkiem Wychowali sie w Ochronce w Piotrkowie Tryb. Czy mozesz cos o tej ochronce znalezc...na cmentazu w Piotrkowie pochowana jest ich Matka < moja babcia.to byl powod naszego przyjazdu ja ,syn i wnuczka .Poznales" (oryginalna pisownia, Zosia od kilkudziesięciu lat nie mieszka w Polsce! Jej POLSKIEJ MOWY   mogą pozazdrościć rodowici Polacy!)
Tak napisała do mnie na Facebooku. Co znalazłem w temacie Ochronki w Piotrkowie zamieszczę w osobnym materiale. 
Być może znajdzie się ktoś, kto pomoże Zosi w odnalezieniu materiałów w tym temacie? 
Materiał pochodzi z: szukajwarchiwach.pl





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz