niedziela, 18 sierpnia 2019

Łódż - ul.Dzielna 18 - Teatr niemiecki "Thalia" - Krzysztof Gładki - Książka protokółów - 1923-39 - cz.1

     Krzysiu Gładki, kolekcjoner starych guzików (autor kilku książek z tego tematu) jest również pasjonatem historii. Przez wiele lat był właścicielem Skupu Złomu i Makulatury w Łodzi przy ulicy Praskiej. Tam go też poznałem przed kilku laty - nabyłem od niego wiele eksponatów do moich kolekcji, wielogodzinne dyskusje wzbogacały moją wiedze o Łodzi. Niestety, kultowy punkt skupu nie istnieje już od ponad 2 lat, jednak jego pasja do zbieractwa się nie zmniejszyła. Jeździ pod łódzkich skupach i skupuje stare zdjęcia, pocztówki i dokumenty....
    Jednym z takich najprawdziwszych skarbów, wyjętych z kontenera z makulaturą jest:


"KSIĄŻKA PROTOKÓŁÓW POSIEDZEŃ ZARZĄDU  NIEMIECKIEGO STOWARZYSZENIA
                                 TEATRALNEGO "THALIA" W ŁODZI - 1923-39"
     Książka-zeszyt formatu A-4 jest wspaniałym materiałem badawczym, nazwiska (niekiedy adresy) założycieli, społeczników, aktorów, podnoszą wartość historyczną jak i materialną tego dokumentu! ja pozwolę sobie zaprezentować tylko część tego materiału. Jeśli czytelnicy są zainteresowani dokładniejszych wglądem podam namiary na pana Krzysztofa.

     Troszeczkę historii dotyczącej powstania tego Stowarzyszenia jak i działalności na terenie Łodzi. Znakomity opis znajdziemy (na pocztówce widoczny budynek w którym mieścił się Teatr "Thalia" ) w:



baedekerlodz.blogspot.com/.../ulica-dzielna-18-narutowicza-20-czyli.html
    





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz