środa, 19 grudnia 2018

Krakau - Kraków - Izba Zdrowia - Berufs-Ausweis - Warszawa - 1943

      Te dokumenty kupiłem kilka lat temu w sklepie z Antykami w łodzi przy ul.Sienkiewicza. Niestety właściciel zmarł, tego kultowego sklepu już nie ma. Był bardzo ciasny, trzeba było dosłownie stać na jednej nodze. Wielokrotnie musiałem wychodzić na ulicę, aby przepuścić nowego klienta! Jednak tam kupiłem naprawdę mnóstwo ciekawych materiałów w postaci dokumentów, zdjęć i pocztówek.
      Te dwa dokumenty nie były związane z Łodzią, jednak ich stan był doskonały, były po prostu interesujące. Mam jeden problem, GESUNHEIMSKAMMER - IZBA ZDROWIA  w Krakowie znajdowała się przy ulicy Albrechtstrasse 11a (Krupniczastrasse). Jednak wpis ręczny na obu dokumentów dowodzi, że te osoby pracujący jako laboranci, byli zatrudnieni przy ulicy Kopernika 26/28. Może ktoś potrafi wyprostować moje wątpliwości.
 - Pani Aleksandra, Irena Bazińska ur. 4.10.1921 roku w Bydgoszczy, mieszkała w Warszawie na Wspólnej 42m.13. czy była czasowo zatrudniona w Krakowie, chyba już się nie dowiemy.
 - Pan Mieczysław, Ryszard Mazur ur. 31.5.1922 roku we Lwowie, zamieszkuje w Krakowie, ul.Sienna 41m.45.








Mapa Krakowa pochodzi z:

Niemiecki Kraków 1939-1945 – Strona 8. – Widziany oczami ...


https://niemieckikrakowblog.wordpress.com/page/8/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz