niedziela, 9 grudnia 2018

Łódź - Stacja Radegast - Ksiądz Lemański - Imiona Ofiar Zagłady - Judaika

     Na fecebookowym profilu księdza Wojciecha Michała Lemańskiego, od dość dawna można przeczytać apel o comiesięcznych spotkaniach na Stacji Radegast w Łodzi.


     Dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć wolny termin, pogoda była bardzo zła, ważne, że wspólnie z moją Żoną mogłem być uczestnikiem tego wspaniałego spotkania. Przybył zaledwie kilkanaście osób, na więcej nie liczyłem, być może pogoda była tego przyczyną.
     Każdy z nas otrzymał broszurę pod tytułem:
                               Dom Pamięci - Starszym Braciom w Wierze.
     Głównym punktem tego spotkania, było odczytanie przez każdego z nas kilku imion i nazwisk malutkich dzieci, które z tej przeklętej ziemi, przeklętej stacji odjeżdżały w swoją ostatnią podróż w bydlęcych wagonach do obozu zagłady w Chełmnie nad Nerem. Tam każde z tych niewinnych istot było mordowane w komorach gazowych i spalane w krematoriach....
     Musze wspomnieć, że jako pierwsza zaczęła wyczytywać nazwiska dzieci moja żona, byłem następnym w kolejce. Po odczytaniu, pozwoliłem sobie powiedzieć, że chciałbym anonimowo powiedzieć o 800 żydowskich dzieciach które essemani odebrali z rąk ich matek z 14 na 15 maja 1942 roku w brzezińskim getcie... Po załadowaniu do bydlęcych wagonów w Gałkówku, te dzieci przejeżdżały przez stację Radegast w swojej ostatniej drodze ...
     Ksiądz Lemański zainteresował się tym tematem, poprosił mnie, aby na styczniowym apelu wymienić chociaż kilka imion i nazwisk tych niewinnych istot...
Następne spotkanie na terenie Stacji Radegast odbędzie się w niedzielę 13 stycznia 2019 roku, także o godz.14. Adres: Aleja Pamięci Ofiar Litzmannstadt Getto 12, 91-859 Łódź.
Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych!




     





   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz