piątek, 21 grudnia 2018

Bukowiec - Königsbach - Cmentarz ewangelicki - Carmen Beret - Rometsch - Roth - Rauh - Mur cmentarny

   Przemiły e-mail na zakończenie starego roku! - Napisała go Carmen Beret, którą miałem przyjemność gościć wspólnie z Mike w Bukowcu 16 października tego roku. To było bardzo miłe spotkanie, pisałem o tym wcześniej:

Bukowiec - Königsbach - Cmentarz ewangelicki - Kościół - Carmen Beret - Wizyta - cz.1

Przedstawiam treść wiadomości:

Ich möchte mich heute nochmal melden. Ich habe von der Familie Rometsch ein Foto vom Friedhof aus dem Jahre 1968 erhalten. Siehe Anhang. 
Wir sind in der Planung für das nächste Jahr. Wir könnten eventuell in der Woche vom 27. Mai 2019 kommen oder in der Woche vom 21.Oktober 2019. Welche Zeit wäre ihnen lieber? Wir wären da 4 Personen. Familie Roth, Rometsch, und Rauh haben auf Grund unserer Bilder und dem Gespräche über ihr Arrangement auch Interesse und planen einen Besuch in Bukowiec. Mal sehen ob wir alle kommen können. Welcher Termin wäre ihnen lieber? 
Wir wünschen ihen und ihrer Familie ein frohes Weihnachtsfest und einen guten Start ins neue Jahr. Liebe Grüße Carmen und Mike

W małym tłumaczeniu:

Chciałabym się z tobą jeszcze dziś skontaktować. Otrzymałem od rodziny Rometsch zdjęcie cmentarza (Bukowiec) z roku 1968. Zobacz załącznik.
Mamy w planie przyjazd na przyszły rok. Moglibyśmy przyjechać w tygodniu 27 maja 2019 lub w tygodniu 21 października 2019. Który termin wolisz? Przyjedziemy w czwórkę. Rodzina Roth, Rometsch i Rauh są również zainteresowani naszymi zdjęciami i rozmową o ich aranżacji i planują odwiedzić Bukowiec. Zobaczmy, czy wszyscy możemy przyjechać. Którą datę wolisz?
Życzymy Tobie i Twojej rodzinie Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku. Pozdrawiamy Carmen i Mike.
Oczywiście, z wielką niecierpliwością oczekuję wszystkich w przyszłym roku! 
Dla mnie wielką rzeczą jest, że meldują się potomkowie byłych mieszkańców Bukowca! - Rodziny Roth, Rometsch i Rauch (Rauh). Groby ich przodków są zachowane na cmentarzu! To będzie wielka chwila, kiedy będą mogli stanąć przed grobami swoich bliskich! Także "zapłata" dla mnie, że podniosłem i odnowiłem te płyty nagrobne, że one głośno "mówią" o ludziach którzy tworzyli historię mojej wsi...
Bardzo się cieszę, że Carmen przysłała mi skan zdjęcia z 1968 roku. Jest to potwierdzenie, że mur cmentarny wokół cmentarza w Bukowcu istniał w latach 60-tych do 90-tych ubiegłego wieku!



 




              Zdjęcie na cmentarzu ewangelickim w Bukowcu z października 2018 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz