niedziela, 9 grudnia 2018

Obóz jeniecki - Scrubs Lane Camp, Shepherds Bush, Londyn - Walter Hanolo - Friedberg - 1946 - cz.1

       Kartki z obozów jenieckich, zarówno po stronie niemieckiej jak i aliantów zawsze robią wrażenie. Mam po kilka z każdych stron, dzisiaj prezentuję jedną z obozu jenieckiego na terenie Anglii.
       Okazuje się, że w Wielkiej Brytanii w okresie drugiej wojny światowej setki obozów jenieckich - skatalogowanych jest dokładnie 1026 obozów! Ten z którego pisał Gefreiter Walter Hanolo. Z pewnością był młodym żołnierzem, bez stopni wojskowych. Obóz pod numerem 32 to: 32 Obóz Pracy, Scrubs Lane Camp, Shepherds Bush, Londyn W12. 
       Korespondencja jest datowana z 24 czerwca 1946 roku, do swojej córeczki Ellen Schmidt (prawdopodobnie nie zdążył zawrzeć związku małżeńskiego  z jej mamą...)
Treść listu:
..." Moja kochana, mała Ellen!
Od czasu mojego ostatniego listu nie otrzymałem żadnej poczty od Ciebie. Mam nadzieję, że jesteś zdrowa. Otrzymałaś ode mnie w lecie 44 roku z południowej Francji moje zdjęcie dowodowe. To był mój ostatni list. Napisz do mnie jeśli go jeszcze masz. Kiedy mnie zwolnią, przyjadę do Ciebie jako pierwszej. Jestem ciekaw, co ty myślisz.

                                                         Serdeczne pozdrowienia i całusy od Twojego ojca.


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz