piątek, 12 października 2018

Kresy - Kołomyja - Facebook - Anna Gmurek - Zdjęcia rodzinne - Ochronka



            W ostatnim czasie na profilu Facebooka - Kołomyja info, Pani Anna Gmurek zamieściła piękne zdjęcia z epoki! Uwielbiam zdjęcia rodzinne pokazujące ludzi którzy w większości już odeszli na zawsze. Wspaniałe, że są one "odkurzane", nie leżą w albumach na dnie szuflad. Takie zdjęcia ożywają, wracają wspomnienia, jest możliwość pokazania ich w środowisku w którym powstały. Częsta się zdarza, że ktoś dopisuje historię zatrzymaną w kadrze, wczoraj napisałem do Pani Ani, prosiłem o zgodę na ich publikację na moim blogu. Otrzymałem szybką odpowiedź, jak najbardziej pozytywną, co bardzo mnie cieszy. Na Kołomyja info można znaleźć dużo ciekawych materiałów i zdjęć tego pięknego i zasłużonego dla polskiej historii miasta! Zapraszam serdecznie.Teraz nic innego mi nie pozostaje jak zaprezentować ten wspaniały materiał:

Anna Gmurek
Jestem na etapie porządkowania Rodzinnych zdjęć. Dotarłam do masy zdjęć, niestety wiele zdjęć nie jest podpisanych... Kolejne zdjęcie. Na tym zdjęciu jest kuzynka mojej Mamusi, Janinka Piskozub (ta mała dziewczynka). Mieszkali w Kołomyi przy ulicy Mickiewicza 66. Zdjęcie jest podpisane: Kołomyja 1937. Oprócz Janinki, córki Bronisławy z domu Chrzanowskiej i Ignacego Stanisława Piskozuba, nikogo nie rozpoznajemy. Zdjęcie jest w bardzo dobrej jakości (naprawiałam to zdjęcie) i może tym razem ktoś z Państwa rozpozna inne osoby na tym zdjęciu. Może to są sąsiedzi, może rodzina Piskozubów?

 Komentarze:

Marian Zielski Piskozub występuje na moim drzewie genealogicznym. Proszę o e mail to wyślę wycinek tego drzewa. Marian Zielski

Zarządzaj
Anna Gmurek
Anna Gmurek:
Wśród zdjęć rodzinnych znalazłam 2 takie zdjęcia... Przypuszczam, że pierwsze zdjęcie to ochronka w Kołomyi. Drugie zdjęcie - być może to zdjęcie klasowe (jest na drugim zdjęciu moja ciocia). Czy może ktoś z Państwa coś bliżej potrafi powiedzieć o tych zdjęciach?

Komentarze:


Jadwiga Sionko Aneczko, a z którego roku są te zdjęcia???
Zarządzaj
Anna Gmurek

Anna Gmurek Moja ciocia (Czesława), która jest na zdjęciu urodzona była w 1924 roku. Tak mi się wydaje, że ma może na zdjęciu 9-10 lat. Byłby to rok ok 1934, tak myślę...
Zarządzaj
Anna Gmurek

Anna Gmurek Jadwiga Sionko - to drugie 1934, natomiast to pierwsze nie wiem kiedy mogło być wykonane. Zdjęcie było między babcinymi zdjęciami


1









Agnieszka Rogóż Czy ta ochronka była dla sierot?? Szukam informacji na temat właśnie takiego miejsca w Kolomyi prowadzonego przez siostry zakonne. Przyrodni Brat mojej Mamusi został przez Prababcię wzięty z tej ochroni jak szedł front (ksiądz w parafii Św. Józef ogłosZobacz więcej
Zarządzaj
Anna Gmurek

Anna Gmurek Taką wiedzę może będzie posiadał mój Wujaszek Józef ale obecnie jest w sanatorium. Po powrocie dopytam się Jego (wraca pod koniec października). Mam zdjęcia jeszcze dwóch innych ochronek (przy ulicy Mickiewicza).

Zarządzaj
Agnieszka Rogóż

Agnieszka Rogóż Anna Gmurek czy mogę prosić o przesłanie mi zdjęć na priv?? Chcę jechać najpóźniej w listopadzie do wujka, to pokazała bym Mu, może coś rozpozna...
I będę wdzięczna, jeśli zapyta Pani wujka o jakieś szczegóły. Może dzięki temu uda mi się do czegoś dotrzeć...
Zarządzaj
Anna Gmurek

Anna Gmurek Oczywiście. Mój Wujek bardzo dużo pamięta. Jak wyjeżdżali z Kołomyi miał 16 lat. Będzie coś na pewno wiedział :)
Zarządzaj
Agnieszka Rogóż

Agnieszka Rogóż Anna Gmurek super!! Czekam więc na info. Moja Ciocia miała jakieś 5 lat, ten przyszywany wujek mógł mieć ok 4-5. Także coś pamiętają, ale niezbyt wiele...
Zarządzaj
Zarządzaj

· Odpowiedz · 3 d · Ed

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz