poniedziałek, 22 października 2018

Ozorków - Album - Zdjęcia - Wojsko Polskie - Wehrmacht - cz.1



                   Kiedy kupiłem ten album fotograficzny, nie potrafię dokładnie powiedzieć.. Z całą pewnością kilkanaście lat temu na Flohmarku w Langenhagen k.Hannoveru. Przeleżał więc swoje w moich archiwach, teraz, mając troszeczkę więcej czasu, zabieram się do przeglądu zgromadzonych dokumentów. Takich albumów można tam spotkać bardzo dużo, lubiłem je przeglądać, starałem się odnaleźć w nich polskie motywy. Tak było i w tym przypadku, jedno ze zdjęć w środku albumu przedstawiało dziewczynę w polskim, wojskowym mundurze. Wszystkie zdjęcia było mocno wklejone, nie było możliwości zobaczenia co jest na rewersach zdjęć. Ciekawostką były też zdjęcia z żołnierzami Wehrmachtu, kupiłem ten album.........




Odklejałem poszczególne zdjęcia, na nie wielu znalazłem opisy,jednak te które były stanowiły niespodziankę! Bohaterowie tych zdjęć wywodzili się z Ozorkowa koło Łodzi. To że byli powiązani z osobami pochodzenia niemieckiego, świadczą m.in. Napisy po niemiecku, czy też rzadko spotykane w Polsce imię Irma. Nic więcej nie mogę napisać w tym temacie, uważam, że szkoda zniszczyć tych anonimowych zdjęć, być może ktoś rozpozna kogoś na tych fotografiach (byłoby to piękne).

   
          
        

     

           
       

    

                                                

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz