wtorek, 20 stycznia 2015

Dorota Chróścielewska - Wiersze - Łódź - Rękopisy

Dorota Chróścielewska

Dorota Chróścielewska (ur. 23 stycznia 1948 w Łodzi - zm. 6 listopada 1996 w Łodzi) – polska poetka, prozaik, autorka literackich opracowań, recenzji, artykułów krytycznych. Córka pisarza Tadeusza Chróścielewskiego i pisarki Honoraty Chróścielewskiej. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim, potem zatrudniona jako pracownik naukowy tej uczelni. Jest współautorką książek dla dzieci: Bajki mistrza Gadułki (1983), Opowieść o Warsie i Sawie (1987). Pochowana na Cmentarzu na Radogoszczu w Łodzi.

Twórczość

Poezja

  • Epitalamia (1968)
  • Portret dziewczyny z różą (1972)
  • Zamykam oczy: czerń (1976)
  • A moja ręka jest od róży (1981)
  • Górą, doliną (1983)
  • Noc polarna (1987)
  • Morze martwe (1992)
  • Nie zostawiajcie mnie samej (1997)

Proza


  • Ci wielcy artyści mojego pokolenia (1982)
  • Wino o smaku niezapomnianym (1986)

W roku 2009 będąc na skupie makulatury znalazłem w kontenerze z makulaturą luźne karki napisane na maszynie, także z ręcznymi poprawkami tekstu. Zainteresowały mnie na tyle, gdyż znalazłem w nagłówku nazwisko Doroty Chróścielewskiej. Nazwisko było mi znane ze względu na ojca pani Doroty: Tadeusza Chróścielewskiego. Niestety w tak dużym kontenerze nie byłem w stanie znaleźć całości materiałów. I tak byłem bardzo zadowolony z tego znaleziska. W niedługim czasie, te niezwykłe teksty zamieniono by na papier toaletowy...Postaram się na moim blogu zamieścić te teksty, nie wiem czy były publikowane. Myślę jednak, że będzie to gratka dla miłośników jej talentu. Są także zapiski prywatne i listy z ostatniego okresu jej choroby i życia, tych nie będę publikował. Chciałbym ten materiał w całości przekazać w prezencie instytucji która będzie w stanie lepiej zaopiekować się bliskimi łodzianom materiałami.







Materiał: Dorota Chróścielewska Wikipedia. 
pl.wikipedia.org/wiki/Dorota_Chróścielewska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz